Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 1, 2011

sume nk curang

assalamualaikum..
haishhh...
ni xleh jadi ni..
sume kwn2 aku nk curang..
adakah aku kena curang jugak????

ok2 sebelum tu sila tarik nafas dlu ya..
ini bukan la curang dalam perhubungan..
(pok cik..mok cik xkn menduakn dirimu..kahkahkah)

ni pasal final year project (FYP) la punya pasal..
sebelum ni aku n kwn2 aku decide nk develop system guna platform yg kitorang biasa guna..
tp ada plak khabar angin mengatakn kena guna framework klu x TL(tak lengkap ya kwn2)..
dalam erti kata sebenar xleh grad on time la sb kena extend stu sem..
kitorang ni mula la terhegeh2 guna framework yg nama cakephp tu dr bawah..
benda baru kot..
sume start from 0..
dh la aku x familiar sgt ngan language PHP ni..
xpe slow2 aku buat..
mmg cakephp ni byk bantu tp dia agak rumit n leceh sbnrnya..
sebab kitorang x familiar dgn framework ni sblm ni..

kitorang pny schedule nk kena present system masing2 pd 18hb April ya kwn2..
lagi 18 ari..
lepas tu skrg ni pakat2 nk curang dgn cakephp..
nk start balik guna dreamweaver which means dia still akan guna PHP tp dia xd framework la..
adakah aku kena curang jgk???
aishhh serba salah kot skrg..
dhla isnin ni kena submit final report utk bg kt examiner..
thats mean system kena siap before ISNIN..
diulangi ISNIN ya kwn2..

dijadikan cerita..
weekend ni sabtu ahad kitorang kena attend FINISHING SCHOOL..
dr pagi sampai petang..
dh tu bila masanye aku nk siapkn system bas aku ni????
adoyai...
masalah betul la..
aku tgk course2 lain xd plak kena wat final year project mcm ni..
klu ada kena wat final year project pn diorang present after final exam..
tu pn bukak booth je..
kitorang ni VIVA (student kena masuk bilik sorang2 n ngadap examiner2)..
dahla lagi 18 ari nk viva ni..
adeeyyyyyy...
ni dh bape kali aku mengeluh..

p/s : semoga aku diberi kekuatan utk abeskn sem ni..ya allah tolong la aku..



0 kata-kata: