Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 12, 2010

final match fifa 2010

malam td spain vs belanda @ netherland @ holand..aku x sokong sesape sb hatiku tetap dgn germany tp ati terasa nk merasai kemeriahan final match ni kt ict..dekat saje dgn umah aku..lgpun hotfm ada kt situ..confirm ramai dtg tengok..so dlm area kol 1 pg aku, kak long ngan munie jalan kaki ke ict..tgk mcm xramai org lalu lalang..bila smpai dekat skrin tu mak aiii ramainya orang..semua dh duduk penuh atas padang tu..kitorang dhla lupa bwk paper nk wat lapik duduk so dudukla atas selipar..fafau, ag ngan fbi dh ada..ngah riuh kt depan tu..menteri besar selangor pn ada..layanla lawak diorang tu sblm start match..ada mcm2 la diorang buat pertandingan then hadiahnya jersi belanda ngan spain..kitorang kt belakang ni mmg xdpt pape la..tgk saje..memang ramai orang..rasa la kemeriahan..ada yg conteng muka wat kaler pasukan masing2..ada yang pakai pelbagai topi ntah pape..vuvuzela xpyh cakapla..belakang aku ramai gila tiup benda tu..mmg riuh la malam td..tp ada sorang lelaki tu xleh blah..dia tiup vuvuzela tp bunyi dia kecik sgt..munie pun ckp "sape rasa nafas x panjang xpyhla beli benda tu..wat membazir je"..hahaha..sgt best semalam bila ada org berdii depan kitorang hadang skrin kitorang akan menjerit "orang depan sila duduk"..hehehe..masa spain ngan belanda main tu gila riuh diorang..byk pulak kad kuning ngan gol yg nyaris nk masuk..mmg seronok la sb aku x penah tengok bola ramai2 mcm semalam..org belakang aku dok ngutuk referee ngan pemain mana ntah yg botak tu..kelako dengar bdk tu ngutuk..yg paling best tengok ialah
encik puyol..hehehe..sebab rambut dia la..org belakang aku pun sibuk memanggil puyol..ada stu scene dia nk tanduk bola..bila wat gerak perlahan scene tu macam si puyol tu wat iklan syampu pulak...hahaha..tp aku sebenarnya x suka puyol..sb dia la germany kalah ari tu..(x suka x suka)..hehehe..dh abis bola sume kitorang balik jalan kaki..best sgt jalan ramai2..sb ramai student yg duduk area flat ngan pusat komersial yg datang tgk bola kt ict..rasa mcm balik dari aktiviti kolej masa kt jengka dlu..jalan kaki balik ramai2..sampai umah dlm 5.30 pagi..nasib baik kelas aku kol 2 ari ni..so sempat la tdo pg tu..tp tula pengalaman tengok bola yg terbest aku alami..4 tahun lg xtau la tgk dgn sape pulak..huhu..walaupun germany dapat no 3 aku ttp suka germany..ich liebe dich germany..

0 kata-kata: