Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, May 3, 2010

sweet memory~N.com

sebelum tu aku nk perkenalkan N.com tu sape dulu..
  • Noor Faten Edura (aku aka mumy,umi,bie n edu)
  • Nur Amira (mira aka kak long)
  • Nur Hanani (nani)
  • Nor Rizanida (norin)
  • Nurbadriah (Yah)
  • Nur Ain (ain)
  • Nur Munirah (munie)
  • Noor Hasni (hasz aka kak de)
semua nama start dgn huruf N..sb tu la kitorang ni N.com...
kitorang kenal dr diploma lg..
kt uitm jengka..
kecuali nani..sb aku ngan nani kenal dr form 4 lg sb kitorang satu sekolah dulu..

alkisah nya..
aku nk cite pengalaman kitorang anak dara ber7 ni konvoi satu kete g keratong sb norin nk bertunang...
norin dh keje dh..
dia terus keje lepas dilpoma..
so yg dr s.alam hanyala kitorang ber7..
tp hubungan kitorang still mcm dlu..

dijadikan cite kitorang g pahang 30hb lps aku n munie abes paper DE..
norin tunang 1hb mei..
so kitorang stay kt temerloh kt umah yah..
pg2 kitorang dh bertolak dlm area 8.30 pg..
kitorang naik suzuki mpv yg muat2 7 org..
yah yg drive..
yah tu berbadan kecik tau..
semua kete yg potong kitorang akn jenguk tgk yah drive mpv tu..
keratong tu tersangat la jauh..
sepanjang jalan xd byk sgt pemandangan yg best..
hanya pokok kelapa sawit..
mcm2 kitorang lalui sepanjang perjalanan pergi balik tu..
masa pergi tu kitorang sempat join konvoi motosikal jelajah semenanjung malaysia..
diorang tu dr majlis daerah baling..
kitorang konvoi sama2 smpaila kitorang berpecah kt simpang chanis tu..
kitorang dok tgh2 antara motosikal tu tau..
depan belakang adalah motosikal yg konvoi ramai2 tu..
kitorang sampai umah norin dlm 11.30 pg..3 jam travel..
smpai kt umah norin kitorang terjah bilik norin..
x sangka antara kitorang ber8 norin dlu smpai jodoh..
norin dijangka kawin bulan 10 ni..
xtau la kitorang dpt pergi ke x sb takut kitorang tgh ada paper ms tu..
kitorang x lama sb kn balik awal nk melawat pak ndak yah kt hospital temerloh..
dlm 2.30 ptg kitorang balik..
kali ni kitorang lalu short cut so smpai awal sikit..
jalan short cut tu agak sunyi..
bahaya sikit..
tp alhamdullilah xd pape berlaku..
dlm perjalanan balik kitorang nmpk moto jatuh ats jalan dpn mata kitorang..
kete belakang moto tu smpat mengelak..
kete tu masuk lane sebelah...
nasib baik lane sebelah xd kete klu x xtau nasib kete tu..
belakang kete tu exora..
exora tu brek mengejut..
kitorang kt belakang exora tu cuak kot..
nasib baik yah x laju time tu..
smpat brek..
moto tu jatuh sendiri bkn kena langgar..
tp kesian abes sume makanan dlm bakul moto tu jatuh..
dua orang lelaki naik moto tu..
x cedera teruk cuma calar je kot..
nasib baik time tu aku dihalang dgn kepala munie kt dpn tu..
munie..nasib baik ko tinggi..
kalau x mati aku terkejut..yela aku ni xleh tgk accident sikit..
mau gelabah sepanjang hari..
kitorang smpai temerloh ptg so terus ke bandar beli tiket balik s.alam then terus ke hospital..
malam tu aku sgt penat so kol 11 mlm aku terus gol..
pg bgn lewat sikit..
lps solat subuh tolong mak yah kejap..
nway ni pengalaman plg best dgn N.com...
naik kete jauh2..
semua anak dara..
mak aku dh risau sb semua anak dara lps tu jauh pulak..
hehe..aku siap call bila smpai temerloh tu ckp dh selamat smpai..

so nk bagi kredit kt :
  1. yah (sb jadi ketua kumpulan..uruskan tiket n drive kitorang ke keratong)
  2. mak n abah yah (sb sudi terima kitorang dok kt umah)
  3. along n angah (sb anta n amik kitorang kt temerloh)
  4. mak n pak teh yah (sb bg pinjam suzuki mpv tu)
  5. semua ahli N.com (kita lalui perjalanan yg jauh tp best)
p/s : aku syg semua N.com smpai bila2..


belakang :
tudung biru (munie)
tudung putih (kak de)
tudung merah (aku)

depan :
tudung hijau (yah)
tudung orange (kak long)
tudung pink yg vogue (norin)
tudung putih (ain)
tudung hitam (nani)





0 kata-kata: