Monday, May 2, 2011

rezeki nasi goreng pataya..

assalamualaikum..
alkisahnya ari ni gigi aku x bape sihat..
so aku nk ngelak dr makan nasi la konon nye..
so td malam aku makan roti je..
tp dasar perut org melayu aku so aku kena makan nasi jgk..
x jalan la klu isi perut ngan roti je..
hehehehe..

kol 1.00 pg aku ajak kak de teman aku makan..
sebab aku mengidam nk makan nasi grg pataya..
xtau nape dr ptg td lg aku rasa nk makan sgt nasi grg pataya tu..
mcm x nyempat2 tgu esk je..
so kak de pn teman la aku turun makan kt kedai bawah tu..
sabar menanti ye kwn2..
dh xd org dh time kitorang g tu..
so x tgu lama la..
dh org x ramai aku pn makan gaya bebas la..
kaki letak atas kusi depan..
mula2 aku order nasi grg pataya ngan limau suam..
kak de order teh o ais je..
then kak de tambah order sup ayam..

makan pny makan..
kenyang dh so nk naik atas la..
kitorang pn g la kt kaunter nk bayar..

aku n kak de : sebut apa yg kitorang makan td..
pak cik cashier : dh ada org tlg bayarkan dh korang pny..
aku n kak de : hah?sape?
pak cik cashier : lelaki yg dua org pakai baju oren td.naik moto.korang kenal x?
aku n kak de : x kenal.biar betul pak cik?
pak cik cashier : pak cik ni org meniaga.xkn nk tipu kot pasal duit ni..
aku n kak de : terdiam..then kitorang ckp xpela pak cik.terima kasih..

what???
sape la baik ati sgt tlg bayarkan td ek?
masalah nye kitorang x kenal pn sape diorang..
mmg aku ada tgk kt diorang 2 org tu td..
tp x sangka la diorang tlg bayarkan plak..
kira mintak halalkn la ya..
klu jmpa tgh jalan pn kitorang x kenal tau..
terima kasih la ya..

p/s : tb2 rasa mcm adegan dlm drama atau filem.hehehe

2 kata-kata:

ana said...

wah best la..dpt mkn free.

faten edura... said...

tp x best la kak sb kitorang xtau sape yg belanja tu..misteri betol..huhuhu