Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 20, 2011

selamat kembali kepada diriku

assalamualaikum..
alahai lama betul aku meyepi kali ni..
xtau nk cerita apa sebenarnya..
lagipun agak bz dgn satu lg blog..
blog peribadi a.k.a diari la konon2 nye..
hehehe..

selepas abes belaja ari tu aku memulakan kerjaya aku dgn kerjaya seorang penanam anggur yang amat berjaya..
selain kerjaya sbg penanam anggur, aku ada gak amek job sbg bibik sementara..
jadi bibik kemas umah jaga budak2 kecik..
hahahaha..
ayat nk gempak je..
setakat kemas umah sendiri ngan jaga anak buah pn kecoh ke nyah..
hahaha..
apa pn x bleh..

ni pun aku dh mula berjauhan dgn keluarga..
dgn mak aku..
dgn adik aku..
and dgn anak2 aku 2 orang tu..
mak bapak diorang xpayah masuk list la ya..
hehehe..
aku stay dgn akak aku skrg..
jadi bibik terhormat sementara dapat kerja..
attend interview smlm mcm hancuss je..
bleh plak vice president company tu sendiri yg soal aku..
berdua dgn amoi tu mmg bikin aku ketarrr..
cakap melayu mmg dia x paham..
hentam jela speaking..
dia x paham suka ati la..
tp tgk dia angguk je..
so aku agak dia paham la ye..
hehehe..

bila dh berjauhan mcm ni aku mula la rindu kt org2 berkenaan..
jom kte sama2 tengok siapakah org2 yang berkenaan..
(sila rujuk gambar di sebelah kanan blog -mereka yang bersamaku)

pertama..
my mom..
of cos aku paling rindu mak aku..
ari aku nk dtg sini seharian aku berendam air mata..
sb xnk tggl dia..
tiket dh beli..
aku bt drama ckp xnk datang..
hehehe..
marah mak cik tu..
tp aku tau dia marah2 syg..
siyes aku rindu mak aku..
setakat ni ari2 aku akan call dia..
xckp byk pn xpe.
jz tanya dia bt apa masak apa..
yang penting aku nk tau dia sihat ke x..

kedua..
akak aku..
xpayah la nk rindu2 sgt dia tu..
ari2 dia tgk muka aku..
dia dok sebelah bilik aku je kot..
hahaha..
pagi tadi dia kejut aku ms dia nk g keje..
mamai aku bgn..
dia tggl kunci pastu dia suh aku psg mangga lps dia pegi..
aku dhla mamai2..
mata pn x bukak penuh lg..
dia plak suh aku bukak satu kunci tu..
tanggalkan dari kunci banyak2 tu..
bleh x bayangkan aku ngan mata separuh terbuka nk bukak kunci tu..
dgn mata rabun lagi..
spek x pakai..
rapat je kunci tu kt mata aku..
hahaha..
ari ni misi aku nk kerjakan umah dia..
semoga berjaya kepada diriku..

ketiga..
adik aku..
kt dia aku rindu suam2 kuku je..
bleh x mcm tu?
hahaha..
kt umah ari tu ari2 gaduh dgn dia..
xpe2 biar dia rindu aku bila aku jauh mcm ni..
dia skrg tgh exam trial spm..
elok2 la jawab soalan tu..
bak kata ma..
jawab soalan yg dia bg jgn jawab bnda lain..
hehehe..
adik aku skrg kena g sekolah dgn basikal la..
sb dlu aku yg jadi driver dia..
amek anta g sekolah..
sabo jela dik oi..

keempat..
haaa sape la tu..
x kenal x kenal..
hahaha..
tu pak cik epul khairina punya..
pak cik ni pn aku rindu..
rindu suam2 kuku jugak la..
sb klu rindu banyak2 nt ada org marah..
awek pak cik marah nt mati le..
awek pak cik klu marah mesti kembang2 hidung dia kn..
haaa yg tu sy takut..
acik epul ni khairina punya..
suka sgt bdk tu klu ckp dgn pck..
setiap kali aku pgg fon mesti khairina tau2 je aku tgh msg atau ckp fon dgn pck..
mula la dia buat ayat..
nak acik epul..
haaa tu maknanya dia nk gayut ngan acik epul dia..
tp ckp "acik epul keje"..
dok ulang je ayat tu..
alkisahnya aku la yg mengajar bdk tu jawab "acik epul keje"..
sb dia tanya aku ari tu..
acik epul mana..
aku ckp la acik epul keje..
skrg klu aku tanya acik epul mana..
sah dia akan cakap "acik epul keje"..
xkirala pukul berapa ari apa pn..
kol 12 tgh mlm pn acik epul keje bg dia..
hahaha..
kdg2 ada gak menyelit nama aku..
apa yg bdk tu merepek pn xtau la..
yg si pck tu layan jela ye..
hehehe..

then..
N.com..
rindu korang la..
rindu time kte serumah dlu..
time belaja..
time lepak2 tajmaah ngan sabar menanti..
serius rindu sgt korang..
skrg masing2 tgh sibuk menentukan hala tuju hidup masing2..
mana2 yang nk kawen tu jgn lupa kt mak korang ni..
aku nk jgk terima menantu kedua..
cucu dh ada sorang..
hehehe..
teringat time stay up mlm2 siapkan keje..
bila keje x siap mula la otak tingtong sorang2..
kol 4 pg pn sanggup turun tapau roti canai..
hahaha..
time gelak paling best..
masing2 xnk kalah klu gelak..
aku xpayah ckp la..
mmg dh sedia gelak kuat..
time gelak tu lantak la org dgr ke x..
bila dh abes tu mula la pk org lain dgr ke x sebenarnya..
hahaha..
serius aku rindu sgt korang..
bila la leh lepak ngan korang lg ya..

then yang terakhir..
cs231 kelas aku..
teman belajar a.k.a teman bergelak ketawa..
seronok sekelas ngan korang tau..
yela kelas kte pn 18 org je..
balik2 muka sama je aku tgk..
hahaha..
tp elok la sb bila dh sikit tu kte jadi makin rapat..
rindu time dlm kelas ngan korang..
tdo dlm kelas time rehat..
kt laman najib pn selalu jadi port tdo kte..
hahaha..
lepak2 kt cafe..
waaa rindu sgt kt korang..
teringat kelas encik rais..
encik rais selalu jadi tmpt kte mengadu..
kak atin pn sll usik encik rais yg hensem tu..
ni kak atin dh kawen so xleh ngorat encik rais dh k..
hehehe..
kelas wireless dgn Dr K..
seronok..
serius ngan korang la aku paling best tau..
pengalaman belajar yg paling best..
lps ni entah bila la dpt jmpa korang lagi..

apa2 pn mmg mereka yang bersamaku ni mmg aku syg sgt2..
diorang la yg ada dgn aku selalu..
selalu jd teman aku yg paling baik..
aku syg korang sume..
diorang la aset aku..
family aku..
kwn2 aku..
hidup aku..
semoga kte dpt apa yg terbaik dlm hidup kte k..
i love u all..






0 kata-kata: